Långpass

Eftersom jag upptäckte hur kul det var att träna i tisdags passade jag på igår också.
Jag åkte upp till motionsspåren och utmanade vänster knä med en 3,5km-runda. Och jag hoppades, hoppades, hoppades på att det inte skulle göra ont utan att smärtan skulle vara som bortblåst, men tyvärr hoppades jag förgäves. Det gjorde ont. Men fan vet om det inte var liiite bättre iallafall. Det intalar jag mig.

Även om jag bara sprang 3,5 km så var det riktigt skönt att få svettas lite igen. Om man bortser från väldigt enstaka, utspridda orienteringslopp, så har jag inte bedrivit regelbunden träning på 10 veckor. Fatta vad man går ner sig på 10 veckor!! Iallafall när man börjar närma sig 32...

Kommentarer
Postat av: Christian

Solen skiner. Pumpa däcken, sätt på dig en rosa cykeltröja och trampa iväg mot valfritt håll i rondellen. Och glöm inte simningen. Det är snyggträning för axelpartiet. När ditt knä har bättrat sig, är du redo för triathlon nästa sommar.



Och du; så länge du är under 50 kan du inte skylla på åldern. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback