Triathlon

Helgen har varit lugn och fin tycker jag. Jag somnade i soffan i fredags, precis som vanligt, så man kan väl nästan säga att jag fick sovmorgon trots att väckarklockan ringde halv 7 i lördags morse.
Då var det dags att packa in alla attiraljer i bilen och köra mot Broddetorp där Broddetorps egen version av Ironman avgjordes. Tyvärr kunde jag inte glädja tävlingen med min närvaro utan jag var bara med som mental coach och chaufför.
På det stora hela tycker jag att "vi" gjorde en väldigt bra tävling. "Vi" var ungefär 2 minuter efter simningen, men det var väntat. Efter simningen var det dags för "vårt" starkaste delmoment (löpning) och där hade "vi" snabbaste sträcktiden och ut på cyklingen växlade "vi" som 2:a. Den placeringen höll "vi" även om segrarens ledning drygades ut lite på sista cykelvarvet.
Men jag är nöjd. Om Jonas bara lär sig simma (alltså crawla istället för att simma bröst) och åtminstone tränar något enstaka cykelpass så ska han nog kunna spöa skiten ur alla andra nästa år.



På tävlingen träffade vi även hundarna, och gud vad glada de var att se oss (eller iallafall husse) efter en vecka på pensionatet. Hoppas att vi får material och kan bygga ihop hundgården i helgen så att de kan komma hem på heltid sen. 

Igår gjorde jag inte många knop. Vi tog en långpromenad i skogen, käkade pannkakor och skjutsade iväg hundarna till pensionatet igen, hämtade de allra sista sakerna i huset i Istrum och sen var det dags att krypa till kojs igen och helgen var slut. Bara en vecka kvar till nästa helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback