O-ringen och bröllop

Jag har ju egentligen inte berättat om vad jag gjorde på semestern, förutom på min första vecka, så om någon är intresserad så kommer en liten redogörelse här.
Min första semestervecka var vi ju i Bruksvallarna, sen var vi hemma i några dagar och gjorde mest ingenting. Eller så gjorde vi nåt hela tiden, men jag minns ärligt talat inte. Men jag antar att det blev några tvättmaskiner körda och gräset klipptes säkert också.
Jaja, min sista semestervecka var vi iallafall i Sälen. O-ringen eller 5-dagars eller vad du vill, avgjordes nämligen där i år. Jag visste egentligen redan innan att jag inte kunde springa eftersom mitt knä har gett upp, men jag testade att springa första etappen iallafall. Kom några kilometer innan jag fick gå istället för att springa. Tappade om möjligt motivationen ännu mer så de två nästkommande dagarna tog jag med mig Samba och följde multisportklassen istället för att springa själv. Vi kalasade på ost- och skinkmackor i solen tillsammans medan de tävlande var ute på sina orienterings-, cykel- eller paddlingssträckor.

   

När det var dags för etapp 4 beslutade jag mig för att ta liften upp till starten i Hundfjället och ta mig runt min bana. Det var väldigt fint uppe på fjället och jag tyckte det gick riktigt hyfsat om man bortser från benet. Men sista dagen struntade jag i att springa igen och agerade chaufför åt multisportarna istället.

Under 5-dagars besökte jag sjukvården på plats och fick konstaterat att det är löparknä jag har. Och enligt sjukgymnasten jag pratade med så kan det ta typ 3-6 månader innan man är bra igen. Men man kan ju träna annat under tiden. Om man inte har ont i örat/huvudet då förstås... :(

Efter 5-dagars jobbade jag i 4 dagar innan det var dags för långhelg :)
Den här gången för att det kom en inbjudan till bröllop den 1 augusti. Det var klubbkompisarna Veronica och Andreas som firade sin 10-års dag med att gifta sig. Det var ett jättefint bröllop (och jag var lika töntig som vanligt när jag satt där med en tår i ögonvrån) och en väldigt rolig fest. Väldigt kul med bröllop måste jag säga, så ska ni gifta er, tveka inte att bjuda mig :)

  

Nu har jag jobbat en vecka igen men den här helgen händer inget särskilt vad jag vet. Kanske åka ut till Hjos tävling på söndag, men annars blir det nog mest till att sova bort värken i örat.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag kan bara konstatera, att man ska inte tveka att bjuda Jessica på bröllop. Mer exemplarisk gäst är svårt att hitta, hon tog till och med hand om att förse bruden med litet Minttu, suveränt!

2008-09-23 @ 16:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback