Stackarn

Igår körde jag egen bil till jobbet, tyckte det kändes säkrast, men idag åkte jag med U igen. Jag brukar ju bli tokig på karln så fort han uppenbarar sig, men idag tyckte jag nästan lite synd om honom.
Igår bestämde vi att vi skulle åka 6:50 från Hjo idag för att hinna till jobbet innan halv 8. Väglaget är ju lite besvärligt så vi skulle ha lite extra tid på oss. Dock hämtade inte U upp mig förrän 7:00, alltså 10 minuter för sent. Innan jag hann stänga dörren om mig, började han ursäkta sig för att han fått stå still en stund på vägen pga en lastbil som kört av vägen. Fine, det var ju inte mycket jag kunde säga om det. Men det kunde den andra damen i sällskapet. Hon var rasande när hon blev upphämtad 5 över 7, och när U började ursäkta sig och berätta om lastbilen fick han svaret "det skiter väl jag i, det finns ingen ursäkt för det här".
Sen fräste hon i 300 meter tills hon fick se några tända marsaller utmed vägen, då hon blev len som en barnrumpa i munnen. Undertbart fint och mysigt med marsaller.
Då trodde vi faran var över, men icke. U som just fått skäll för att han var sen körde lite stressigt och kanske lite för fort ut ur Hjo. "Kör nu inte så vi kör av vägen, om du hade åkt i tid hemifrån hade du inte behövt köra som en biltjuv!" fräste hon. Och sen körde U i 60-70 resten av vägen, lagom stukad av argbiggan till passagerare.

Idag ska jag köpa julklappar. Hoppas att folk är hemma och dricker glögg istället för att ränna i affärer en fredagkväll.

Kommentarer
Postat av: Märta

Gud vad jag skrattar! Det är för komiskt.

Kram

Postat av: Babsan

Märta>> Jag satt faktiskt och tänkte på dig i bilen imorse. Jag tror du skulle ha trevligt i baksätet med Biggan :)

2008-12-12 @ 15:32:44
Postat av: Märta

Hi hi! Det hade ju varit perfekt.

/Kram

2008-12-12 @ 17:37:44
Postat av: blurrygirl

Jag tycker att U förtjänar en egen kategori på din blogg - för jag utgår ifrån att han kommer dyka upp med jämna mellanrum här :) Jag hoppas iallafall :)

2008-12-12 @ 17:43:13
URL: http://blurrigrl
Postat av: blurrygirl

Jag tycker att U förtjänar en egen kategori på din blogg - för jag utgår ifrån att han kommer dyka upp med jämna mellanrum här :) Jag hoppas iallafall :)

2008-12-12 @ 17:44:00
URL: http://blurrygilr.wordpress.com
Postat av: Märta

Ja, du får skriva mer om U och inte minst argbiggan. Jag kommer ihåg en gång när U just hämtat sig en kopp kaffe och var på väg med den mot sitt kontor, argbiggan kom farande rakt in i honom så kaffet skvätte. Gissa vem som fick sig en utskällning som hette duga.

2008-12-14 @ 12:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback