U som i Urban

Det snöar! Härligt! Men samtidigt dumt eftersom det blir ytterligare en störande faktor för min chaufför för dagen. Hon har ju fullt upp med att styra och hålla sig vaken. Nu när det snöar blir det säkert extra sövande. Det var någon som sa "att hon kanske har en sån där sjukdom som gör att hon inte kan hålla sig vaken". Duh! Då borde hon väl INTE köra bil...
Tidigare i veckan har jag åkt med en annan av mina bilpoolare. Vi kan kalla honom U, eftersom han heter Urban.
Vi har trackat honom lite eftersom han inte har full koll på sitt helljus, så i förrgår när han var tyst hela vägen till jobbet lyckades han sköta helljuset så bra att bara 3 bilar blinkade på honom. På vägen hem var han trött så då blev det 6 lättretade bilister som hintade om att han borde stänga av helljuset.
Eftersom jag inte vågar sova när jag åker med U satt jag och reflekterade lite över hans bilkörning på väg till jobbet igår.
Det här med helljuset är som jag nämt inte ett helt lätt kapitel. Speciellt inte som att man behöver gasa samtidigt. Det glömmer U. När vi får möte släpper han gasen och sen bländar han eventuellt av. Igår morse var det 4 mötande bilar som påminde honom, medan ytterligare 4 fick finna sig i att bli bländade eftersom de inte påminde honom att blända av.
Möter vi en lastbil som skvätter ner den redan tidigare skitiga framrutan (han är lite snål med spolarvätskan), slänger han på vindrutetorkarna på högsta fart och låter dem gå i 3 minuter. Bara för att han glömmer stänga av dem.
Dessutom måste han komma ihåg att dricka sitt kalla kaffe som hänger med från Skövde till Fagerhult. Det är mycket att tänka på när man kör bil...

Jag skulle kunna skriva en hel bok om U och hans bilkörning och uttalanden. Kanske inte är så intressant att läsa om, men jag måste på något sätt avreagera mig och bloggen får bli mitt lufthål.

Här om dagen frågade han vad vi tyckte om infarten in i Skövde från Hjo-hållet där de satt upp en fart-kamera.
Här hade han hakat upp sig på den där kameran. De har varit så elaka att de satt den där det blir 50. Och eftersom det precis innan 50-sträckan är 70 så har man ju inte hunnit sänka hastigheten innan kameran dyker upp, och då är det ju lätt att man sitter där och drömmer... Hallå, varför har de satt upp kameran kan man undra?
När jag frågade om det inte var en hjälp att det några hundra meter innan kameran sitter en skylt som varnar för kameran, så svarade han att det inte hjälpte eftersom det var ju så många andra skyltar just där.
Han måste fått sitt körkort i ett CornFlakes-paket på riktigt.

Men annars är det fint. Har precis ätit pärontårta.


Kommentarer
Postat av: Lo

Smakade pärontårtan bra.

2008-12-10 @ 16:46:19
Postat av: Kagnus

Vadå?! Har jag fattat rätt: åker han från Skövde till Fagerhult via Hjo?

2008-12-10 @ 22:29:22
Postat av: Annika

Vore det inte bättre att U jobbade i Skövde och tog cykeln till jobbet. Då behöver han ju inte tänka på hel- och halvljus.

2008-12-11 @ 08:18:31
Postat av: Babsan

Lo>> Mycket bra. Allt med grädde i är ju gott.

Kagnus>> Precis. Det är nämligen den snabbaste vägen. Men kan du fixa jobb åt honom i Floby slipper han ju det...

Annika>> Hade varit mycket bättre. Har du nåt IT-jobb på lut?

2008-12-11 @ 12:56:36
Postat av: Blurrygirl

Ha ha ha - jag länkar från min blogg till dig för detta var underhållande :)Du MÅSTE skriva m e r om Urban :) PÖSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback