Personbästa

I lördags stod jag då på startlinjen för att åka Tjejvasan för 6:e gången. Jag hade inga absolut inga höga förväntningar med tanke på hur klen jag kände mig under min semestervecka i Grövelsjön, men när det började närma sig start blev jag ändå lite nervös och kände mig lite taggad.
Skidorna var skitbra, både bra fäste och glid, solen sken och spåren var lite smått isiga så det gick som hejsan.
Lite väl snabbt för mig i vissa branta backar och jag gjorde en mycket tjusig vurpa strax efter Hökberg. Jag landade på vänsterfoten vilket resulterade i att jag på vägen hem kände en jävulsk smärta i vristen, men efter 2 ipren och en påse snö på foten i 30 mil så kändes det mycket bättre igen.

I mål kom jag på personbästatid med 23 sekunder och placeringen blev också den bästa jag lyckats skrapa ihop på mina 6 försök, så jag är helnöjd.

Slutsatsen jag drar av helgens resultat är att jag inför Stockholm marathon antagligen bara borde ta några få långpromenader för att komma i toppform :)

Kommentarer
Postat av: Annika

Grattis tjejen! Jag såg att Du var bättre än prinsessan M. Bra gjort!

2008-02-26 @ 08:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback