Välkommen 2008

Det är ju synd att säga att jag är särskilt flitig med att skriva här... Egentligen har jag haft all tid i världen att skriva långa rapporter från mitt julfirande, men jag har inte haft lust. Och det lär väl inte göra någon större skillnad för världsläget heller om man säger så...

Dagarna innan jul spenderades med att fixa och trixa i mitt hus så att det skulle se respektabelt ut inför släktens besök på julaftons eftermiddag. Och om jag får säga det själv så blev det ganska fint.

  
   

Efter besöket hos mig vandrade alla vidare till moster med familj där det serverades julmat och delades ut julklappar. Och jag roade mig med att ta kort på mig själv :)



Juldagens kväll innebar partaj med kära vänner i Götene. Som tur var har jag inte sett några bilder från tillställningen, som blev blötare för vissa än för andra...

Under mellandagarna gjorde jag i princip ingenting. Sov mest. Har varit sjukt trött och sovit mellan 10 och 12 timmar per natt. Har inte alls tränat som jag hade tänkt mig, det blev bara en dag med stavgång och en dag med en liten löptur. Om man inte räknar dagen då jag var på soptippen och slängde en massa tunga saker förstås :)
Kvällen före nyårsafton var jag i Skövde och tittade på Arn-filmen. Jag har inte läst böckerna så jag hade inga direkta förväntningar innan, mer än att jag skulle få se scener filmade på platser där jag själv varit. Och det fick jag ju så jag måste väl vara nöjd. Dessutom tycker jag att filmen var väldigt bra.

Den lilla kaninen var krasslig dagarna innan nyår och jag trodde nästan det dags att säga hej då för gott, men efter att ha legat under granen utan att röra en fena i två dagar piggnade hon till och på nyårsdagen var hon piggare än någonsin. Det var full fart igen, som om inget hade hänt. Pust...

Nyårsafton var en väldigt lugn historia med trevligt sällskap, god mat, lite vin och ett glas skumpa vid 12-slaget. Alldeles lagom våldsamt för en gammal tant som jag :)

2007 har varit ett år med många förändringar, eller framförallt två. 
Jag har gått från sambo till singel och jag har köpt ett eget hus som jag så smått börjar känna mig hemma i.
Förhoppningsvis kommer det nya året inte innehålla lika många tårar och sömnlösa nätter som det vi nyss har lämnat bakom oss, utan istället skratt och glada leenden. Och sköna stunder i min (blivande) vackra trädgård.

Dessutom hoppas jag så klart att jag slipper onödiga förkylningar så att jag kan träna ordentligt.
Tjejvasan går av stapeln om lite mindre än 2 månader, jag ska springa Stockholm marathon för första gången i slutet på maj och någon gång under året ska jag genomföra min första multisporttävling. Vilken det blir återstår att se, men jag måste hur som helst träna cykel och paddling. Helst skulle jag springa BAMM även i år, men vi får väl se om det är någon som vill släpa runt mig på fjället...
Den som lever får se.

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hallå? jag vill såklart släpa runt med dej på BAMM om du inte lessnat på mitt sällskap såklart...?

2008-01-05 @ 14:44:11
Postat av: Hellborg

vakna, komin i matchen freulein! du har missat snart 10 dagar av året

2008-01-11 @ 23:41:02
Postat av: TT

Tänk på oss som har skittråkigt på jobbet.. nu är det ännu värre när vi inte har nån uppdaterad blogg att läsa..:(

2008-01-16 @ 06:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback