Midsommarhelgen

Midsommarhelgen var lugn och städad. När man kommer upp i min ansenliga ålder orkar man inte hålla på att slarva hur som helst. Men jag fick mig en snaps till lunchen och några minttu fram på kvällskvisten iallafall. Spenderade midsommarafton i föräldrarnas sommarstuga ute i skogen med just föräldrarna, mormor, lillebror som fick vara fyllechaffis och Jonas. Solen sken mellan skurarna och jag tycker att det var en trevlig dag med sill och nubbe (jag höll mig till nubben), jordgubbstårta och grillat. Precis som det ska vara på midsommar. Det enda jag saknade var midsommarstången men vem vet, nästa år kanske några händiga karlar tar tag i det... :)

På midsommardagen hände så lite som möjligt, men i söndags hände det desto mer. En ny liten krabat till Jonas föräldrar hämtades i Örebro. Och jag smälte, precis som väntat, direkt. Det kan inte finnas något sötare än hundvalpar.

  

En liten taxvalp vid namn Otto blev det och när vi mellanlandade i Mariestad på vägen hem, kissade han i mitt knä, så man kan säga att vi blev kompisar direkt. För det måste väl varit för att han gillade mig och ville pinka in reviret han släppte på trycket...?

Kommentarer
Postat av: Annika

Jösses, vilken söt liten Otto! Blev det en till dig själv också??

2008-06-24 @ 13:21:00
Postat av: Anonym

2008-06-24 @ 13:22:05
Postat av: Babsan

Annika>> Nä, det blev ju inte det. Jag fick stränga förhållningsorder om att hålla fingrarna i styr... :)

2008-06-24 @ 15:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback