Donation

När jag åkte till jobbet imorse lyssnade jag på MorgonZoo precis som vanligt, och där pratade Roger och Titti om organdonationer och någon artikelserie angående det i Expressen.
Tydligen får inte homosexuella donera organ och inte heller lämna blod. Det hade jag ingen aning om, men är inte det helt sjukt? Det var faktiskt bland det dummaste jag hört. Skulle deras organ vara sämre än någon annans eller vad menas?
Anledningen var visst HIV-vågen bland homosexuella på 80-talet, men tekniken har väl gått framåt sedan dess så att man kan testa status på organ och blod innan donation.
Eller är det så i 2000-talets Sverige att alla heterosexuella är friska och de homosexuella har HIV? Isåfall heter jag Bert-Allan.

Den som vill registrera sig i donationsregistret kan gå till Apoteket och hämta en lapp eller gå in på
http://www.livsviktigt.se/ .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback