Hemma

Nu är jag hemma igen från vårt tjusiga grannland i öster. Mycket trevlig resa, precis som vanligt. Vet inte vad vi gjort för att förtjäna det, men i år fick vi bo över vattenytan både på vägen dit och vägen hem. Hytterna under bildäck måste varit extra åtråvärda i år.
Precis som de senaste åren åkte Klyftamo med BussOla och i år fick vi åka med en annan klubb som tränat extra mycket på några få glosor och en väldigt klämmig sång som de framförde så ofta de kunde.
Tävlingen gick rätt bra för både herr- och damlag, och även kombinationslaget som lyckades få i mål alla sina löpare trots varierande orienteringskunskaper. Min insats skulle jag inte vilja skryta med dock, det gick bra att springa i ungefär 1 kilometer sen började benet jävlas och efter 4 fick jag gå bitvis. Men men, laget blev till slut 171 av ungefär 900 lag.

Hemresan blev livad som alltid och sin vana trogen skötte vår reiseleiter underhållningen i bussen. Eftersom jag numer är gammal och trött var jag lugn och städad på båtresan och jag kom i säng redan vid halv 3, men som tur var finns det andra i hytten som tog över mina sena vanor :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback