Jag och min mage

Dåligt med uppdateringar på sistone, men så har det varit dåligt med träning också...
Sprang Häxjakten förra torsdagen och det gick åt helvete. Kom så gott som sist. Tydligen vill vissa banläggare bara jävlas och lägga kontroller i de risigaste områdena.
På långfredagen snöade det som tusan hela dan och jag smaskade i mig alldeles för mycket prinsesstårta. Som tur var blev det åtminstone en promenad i skogen på eftermiddagen. På påskafton var planen att springa orientering utanför Vara, men tävlingen ställdes in pga för mycket snö, och eftersom jag kände mig lite krasslig i halsen både på fredag och lördag ställde jag in träningen även denna dag. Gick en promenad. Och sen dansade jag ju på kvällen förstås :)
Var på två mycket trevliga tillställningar på påskaftons kväll. Först i Lidköping och sen i Skara. Jag blev nog näst fullast tror jag ;) Men så är ju Minttu väldigt gott.
På påskdagen gjorde jag inte många knop. Frukosten serverades vid 16-tiden och precis innan det blev mörkt blev det en promenad till i skogen.
Om någon undrar varför jag går promenader hela tiden för så kan jag berätta att det är för att jag haft det stora nöjet att umgås med två hundar på sista tiden.
På annandagen blev det ingen träning heller, bara en promenad, och i tisdags hann jag inte träna för jag prioriterade att handla mat.

I onsdags var det dock dags att springa en sväng. Sällskap hade jag ordnat också, men vi kom inte långt förrän min mage började jävlas. Okej att man, när man springer, ibland behöver släppa väder, men när man springer och känner att man inte kan släppa på trycket för att det då kommer hända allvarligare saker i byxan så känns det lite obehagligt. Och detta var alltså vad som hände mig i onsdags.
Jag fick stanna och gå en stund och sen försökte jag springa igen, men icke sa nicke. Magen hade nåt på gång. Så jag sysselsatte mig med lite utfallssteg, mångstegshopp och tågång innan jag promenerade hemåt.
Väl hemma låste jag in mig på toa och vad händer då. Inte någonting. En liten fis bara, sen var det klart.
Fan vad jag hatar mig mage. Så nu har jag startat ett litet experiment. Eller rättare sagt så har jag gjort mig en liten matdagbok som jag ska fylla i för att sen (förhoppningsvis) kunna utläsa vad det är som gör att magen gör uppror var och varannan dag. Väldigt spännande. Hoppas jag orkar mer än de 2 dagar jag lyckats hålla ut tidigare när jag försökt föra matdagbok.

Igår torsdag, tänkte jag också göra ett tappert försök att springa en sväng, men jag kände redan innan jag fick på mig tajtsen att magen var i olag så jag tog en promenad till ICA och köpte strumpbyxor istället.
Ikväll ska jag nämligen på fest och då tänkte jag att det kunde vara trevligt med en kjol.
Ikväll ska vi fira en gammal man som fyller 60 år imorgon. Det blir galej i Borås och övernattning på Grand Hotel. Låter det inte flott så säg? :)
Och när jag ändå är i Borås så tänkte jag toppa med ett besök på Furulunds Modetyger på lördag. Avundssjuk nån? Nä, inte det nej...

Ja, trevlig helg iallafall!

Kommentarer
Postat av: Ulf

Ja, vem har inte kommit sist på Häxjakten, denna märkliga tävling???

Varför blir man bara toanödig de gånger man TÄNKTE ta med toapapper på löprundan och aldrig de gånger man faktiskt har papper med???

2008-03-28 @ 17:57:58
Postat av: Kicki

Man kan nästan tro att det är om min mage du skrivit kompis....för igår va min mage precis som du beskrev din. Att springa å va rädd att man ska skita ner sig är ingen rolig historia dä....varför dessa jobbiga magar???????

2008-03-28 @ 23:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback