Kick off

Nu när tjejvasan är avklarad så är det dags att ställa in siktet mot nästa mål - Stockholm marathon.
Fan vad läskigt det låter... 4,2 mil. På asfalt. Det ska bli en spännande upplevelse. Varje gång jag sprungit Göteborgsvarvet har jag varit helt slut när jag gått i mål. Och då är det bara hälften så långt.
Iallafall, i söndags hade jag vad man kanske kan kalla en liten kick off med träningen inför detta jävligt långa lopp.
Jag var ensam och det var väldigt mycket mindre alkohol inblandat än vad jag förstått är brukligt vid kick off:er, men ändå...

Jag startade dagen i soffan med frukost framför Vasaloppet och sen när tv-sändningarna slutade tog jag bilen upp till Högaliden (det vill till att inte chocka kroppen så här i början, annars kanske jag kunde tagit cykeln) och sprang en runda på en timma med karta i solen. Det var lite småkyligt, men ändå väldigt härligt. Det kändes som att våren var på väg.

I måndags var jag på gymet och körde styrka för överkroppen. Kanske inte det man ska lägga kraft för inför ett marathon, men jag är så svag i framförallt ryggen, så för att klara av ett stillasittande jobb måste jag ändå prioritera det. Och så tycker jag att det är rätt roligt att stå där och rycka i hantlarna :)

Igår var det dags för en löptur igen. Värmde upp i 20 minuter och körde sen 70/20-intervaller. Intervaller, framförallt korta, är faktiskt rätt roliga om man bara får tummen ur och ger sig ut. Fast det är så klart lättare att ta i ordentligt om man har sällskap. Får se om jag kan ragga ihop några bönder från Hjo som vill jaga mig på Hjos gator. Vad säger du, moster? Ställer du upp? :)

Idag blir det vila, så får vi se vad det kan bli igen på torsdag. Tanken var att jag skulle följa ett av de program som finns på stockholm marathons hemsida, men vi får se hur det blir med det. Kanske kan få lite tips och råd om inte annat.


Dags att bege sig hemåt till tv-soffan.



Kommentarer
Postat av: Christian

Glöm inte din stora boll. Det sägs att det går att träna upp bålen med en sådan, vilket ska göra att hållningen blir bättre även när orken tar slut. :)

Postat av: Moster

Jag gillar inte att springa men jag kan köra traktor bredvid dig när du jagar runt (hi,hi).

2008-03-06 @ 08:44:58
Postat av: Blurrygirl

Hantlar ja...jag har gått från att bara titta på hantlarna till att faktiskt lyfta dom varje kväll. Eftersom jag är ett hopplöst fall gör jag det mest för tidsfördriv. Samtidigt dammar dom av sig.

2008-03-06 @ 14:21:02
URL: http://blurrygirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback