Det drar ihop sig

Det är nu bara 3 dagar och 4 timmar kvar till start. I Stockholm marathon då alltså. Det är inte utan att jag börjar bli lite nervös. Hade tänkt köra ett sista långpass i helgen, men det blev inte så av olika anledningar. Sprang lite intervaller i måndags och så blir det nog ett kort pass på torsdag bara för att röra lite på benen. Annars tar jag det väldigt lugnt. Igår planterade jag Dahlior (så nu vet du att de är nere i jorden, pappa) och rensade rabatter. Tog hela kvällen. Ikväll ska jag inte göra ett skit. Bara sitta i hammocken (som jag monterade ihop i helgen) och pilla mig i naveln. Och kanske klippa tånaglarna så att de inte är för långa och orsakar mig smärta på lördag framåt 17-tiden. Borde raka benen också så att de är snygga och fräscha när jag står på startlinjen, men jag väntar nog någon dag med det så att det inte hinner bli stubb till på lördag.
Med tanke på väderprognosen så verkar det som att sommarens solbränna kommer bli fixad på lördag. Att springa omkring i flera timmar och svettas i solen kommer göra susen för färgen. Frågan är bara vad man ska ha på sig så att man inte behöver ha ett för stort, vitt linne på sig hela sommaren sen...
Jag känner att jag har helt rätt fokus inför mitt första marathonlopp. Solbränna och nyrakade ben.
Men det är bara för att dölja nervositeten. Fan, tänk om jag inte tar mig runt. Då får jag ju skämmas.
Jag MÅSTE ta mig runt.

Kommentarer
Postat av: Annika

Du får väl krypa sista biten. OBS! Använd solkräm så att du inte bränner dig. Det räcker med såriga knän i så fall!

2008-05-28 @ 11:27:00
Postat av: Babsan

Annika>> Självklart ska jag använda solkräm. Det är inte snyggt att se ut som en gris ;)
Du tror inte att du kan stå bakom ett hörn efter 35 km och "ta över" för mig. Vi är ju rätt lika så du kanske kan springa sista biten i mål... :)

2008-05-28 @ 12:59:49
Postat av: Annika

Babsan>> Jag ställer alltid upp för dig det vet du, 5 km. (eller blir det 7) ska jag nog klara.... krypandes i alla fall.

2008-05-28 @ 13:03:56
Postat av: Märta

Lycka till! Det kommer att gå som en dans, det fixar du lätt. Kramis

Postat av: Blurrygirl

Lycka till! Det kommer gå galant som den spriner du ju är :) P&K

2008-05-29 @ 16:10:11
URL: http://blurrygirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback