Ny familj

När jag flyttade till Hjo fick jag göra slut med min gamla bilpool som jag samåkte med till jobbet. Jag saknar dem ibland, men nu har jag skaffat mig nya vänner att åka med. Sedan förra veckan åker jag med 4 andra Hjobor och man skulle kunna uttrycka sig som att det är en ganska intressant sammansättning med förare. Vi har den sprallige lillkillen, ganska disträn när han kör bil, den äldre damen som aldrig skulle lägga två fingrar emellan, utan säger vad hon tycker och som vinglar över hela vägbanan när hon kör, mannen i äldre medelåldern som pratar på om allt möjligt oväntat (förra veckan var det bröst) och som inte bryr sig om ifall någon annan vill inflika nåt och sen har vi en kille i min ålder som jag inte kommit underfund med än och så jag då. Jag har ju alltid varit en liten medlare så jag tar väl på mig den rollen igen, så att ingen blir förvånad.

Idag har chefen i gruppen, den äldre damen, bestämt att vi ska åka hem redan kvart över tre och jag varken vill eller vågar säga emot så det är väl lika bra att jag börjar packa ihop mina grejer och knallar ut till bilen.

Ikväll blir det löpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback