Pusskalas

I helgen har det varit fullt upp så gott som hela tiden. Ingen sovmorgon och fullt schema.
I fredags efter jobbet stressade jag runt som ett yrväder hemma för att packa ner allt som behövdes i helgen, för att sedan vara på avtalad mötesplats utanför Skara kl. 18. Där mötte mina föräldrar upp och vi packade in två promenadsugna hundar i bilen och så åkte vi vidare till Flämslätt för att gå "Valle vandring" tillsammans med drygt 2000 andra små, stora, smala, tjocka, unga och gamla vandrare. De 10 kilometrarna tog ungefär 2,5 timmar att gå i det strålande vädret.

I lördags förmiddag styrdes bilen mot Mariestad för att springa stadslopp på 10,6 km. Jag sprang ju ett löplopp förra torsdagen också och jag tyckte det var ganska jobbigt. Men det var INGET jämfört med det här. Fy fan, säger jag. Det var asvarmt (jo, jag gillar egentligen värme) och det bara snurrade i huvudet efter 3-4 kilometer. Kände mig som en överviktig flodhäst som knappt tog sig framåt på slutet, men med hjälp av en väldigt pratglad manlig mottävlare tog jag mig till slut i mål.
Efter tävlingen var det middag hos några nya bekanta i Mariestad och där träffade jag min nya kille. Hugo heter han och han är 4, snart 5 år. Allt gick ganska snabbt, och efter att ha gungat på lekplatsen och hoppat på studsmattan en stund så förklarade han sin kärlek till mig med en puss. Som sen följdes av åtskilliga. Själv smälte jag direkt när han sa att "du är väl inte gammal". Den bästa komplimang en tant i min ålder kan få :)

I söndags gick jag återigen upp tillsammans med tuppen. Den här gången för att åka till Lidköping och springa Skaraborgsmästerskap i orientering. Jag kan ju inte skryta med att det gick jättebra precis, men att jag skulle komma näst sist... SÅ dåligt gick det ju inte. Kanske borde börja med powerwalking eller nåt istället, det verkar vara mer på min nivå.

Efter den här helgen kan jag konstatera att om det blir 25 grader och strålande sol sista helgen i maj, då kommer det krävas en rejäl portion envishet för att jag ska ta mig runt 42 km på Stockholms gator. Jag börjar minst sagt bli lite orolig...


Kommentarer
Postat av: Carre

Enligt NLT hette du Veronica Hilmersson och vann.

2008-05-12 @ 16:43:15
Postat av: Babsan

Där ja... Jaja, vinner man inte på riktigt är det ju bra att tidningarna tror det iallafall :)

2008-05-13 @ 11:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback