Uppdatering

Jaha, vad har hänt sen sist då tro...
Det har ju varit långhelg och det var lika skönt som vanligt att vara ledig. Tyvärr går tiden lite för fort bara.
Men iallafall, den första lediga dagen gick jag upp i ottan för att vara i Mariestad halv 8 för att provspringa banor (orientering då alltså) inför sprint-sm som gick av stapeln samma dag. Istället för att stanna kvar och titta på våra svenska orienteringsstjärnor åkte jag dock vidare till Tibro för att springa ett terränglopp. Har aldrig sprungit något sådant förut (ja, Lidingöloppet då förstås, men inget kortare, mer lokalt lopp) så jag fick springa på toa femtielva gånger innan start för att göra mig av med min nervositet. Efter två kilometer trodde jag att jag skulle dö, men jag överlevde ända till målet och helt oväntat vann jag. Vilken klass jag sprang eller hur många som var med låter jag vara osagt :)
På fredagen roade jag mig med att flyttstäda. Eller iallafall visningsstäda. Fast inte hos mig själv, för jag ska minsann inte flytta på mig riktigt än. Har ju knappt bott in mig. Har iallafall inte packat upp alla mina kartonger än...
Hade egentligen tänkt att gå nattvandringen på Kinnekulle, men hela dagen och kvällen regnade bort så det fick vara.
I lördags fortsatte städningen och Kicki kom förbi med sin loverboy. "Love is in the air hm hm, na na na na na..." :)
Grillade på kvällen och i söndags blev det ett distanspass i solen med två glada hundar.

I måndags planterade jag blommor i ett av mina små land och dessutom låg jag på knä och klippte kanter med min numera lagade kantklipparsax. Blev så tjusigt så. Något som inte blev så tjusigt var mina knän som fortfarande är helt rödprickiga efter att jag krälade omkring på gräsmattan. Finns det nåt i gräsmattan jag inte tål tro...?

Igår sprang jag 70/20-intervaller på Högalidens halvkuperade 5-kilometersspår. Fick hjälp med farthållningen av några små fotbolls-/handbollsspelare som jag minsann såg till att ha bakom mig.
Igår provade jag även igenom mina bikinis. En inte alltför munter sysselsättning. När jag tittar ut genom fönstret idag blir jag rätt sugen på att krypa i en bikini och sätta mig på altanen och njuta av värmen. Men när jag blundar och tänker tillbaka på gårdagen, så inser jag att jag nog får sola i bikiniöverdel och stora shorts i sommar. Sicken jävla röv jag har fått. För att inte tala om magen. Om jag slutar äta helt kanske jag hinner krympa till semestern, men jag vet inte om det känns som någon bra uppladdning inför Stockholm marathon...
Och dessutom är ju smågodis så himla gott.

Men har jag tur blir det en lika dålig sommar i år som förra året.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Har du blivit flyttad till nya plattformen? Isf, vad tycker du?
Jag har inte blivit flyttad ännu, men det verkar som att "alla andra" har blivit det.

Postat av: Tove

mycket motion måste jag säga. =)

2008-05-07 @ 12:56:02
Postat av: Babsan

Tove>> Ändå växer arslet. Märkligt... ;)

2008-05-07 @ 15:13:53
Postat av: Stefan

Kicki's loverboy? Det måste vara Peter!

2008-05-07 @ 22:19:11
Postat av: Babsan

Stefan>> Fan också, inte meningen att avslöja att Kicki inom en snar framtid kommer heta Markendahl... :)

2008-05-08 @ 11:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback