Bjudmiddag

Igår var jag och Jonas på middag hos min gamla klasskompis och hennes man, som överraskande flyttat till Hjo.
När vi blev inbjudna sa hon att vi inte fick ha för höga förväntningar. "Det blir bara en helt vanlig vardagsmiddag".
Jag tyckte det kändes som att äta på restaurang. Det kanske inte var så svårt att laga till, men det hade det där lilla extra som gjorde att det kändes betydligt lyxigare än vår vanliga vardagsmat. Men vi har väl olika referenser här i livet.
Att lägenheten såg ut som en miljö ur en inredningstidning gjorde inte känslan av att sitta på restaurang mindre påtaglig. Jag förstår inte hur folk kan ha sån ordning. Jag måste ha för mycket saker helt enkelt, för det är grejer överallt.
Det var hur som helst en väldigt trevlig kväll. Men innan vi bjuder igen måste vi storstäda, klippa och borsta Frisco ordentligt och gå en matlagningskurs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback