Bollcore

Igår var jag och Jonas på gymet. Vi skule testa ett pass "bollcore". Jag har varit på vanliga core-pass tidigare och har tyckt att de var riktigt jobbiga och ganska roliga. Det här var nåt helt annat.
Det var väldigt lugnt och stilla med soft musik, och när vi började uppvärmningen med att sitta på pilatesbollen vi använde genom hela passet, och vicka på rumpan, var det väldigt svårt att hålla sig för skratt.
Jag tyckte det var kul när Jonas följde med mig på ett yogapass för några veckor sen, men det här tog nog ändå priset. När jag mötte hans blick i spegeln där vi satt och studsade upp och ner på var sin boll samtidigt som vi försökte röra armarna på samma sätt som instruktören, så kunde jag inte sluta flina.

Sen fick vi göra lite mer seriösa övningar som armhävningar, ryggresningar och situps på bollen också, men jag tappade koncentrationen långt innan dess. Kanske därför jag inte har någon träningsvärk idag.

Ikväll ska jag gå på massage innan jag sätter mig i soffan och smaskar på lite fredagsgodis och i morgon blir det ett yogapass och förhoppningsvis lite trädgårdsarbete.
Och på söndag ska jag träna med Klyftamo. Det var verkligen inte igår så det ska bli kul att se några kända ansikten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback