Jag är fet

Idag letade jag efter recept på bröd att baka i form på Allt om mat:s hemsida.
Då ramlade jag på en liten ruta där man kunde fylla i sin vikt och längd och sen få reda på sitt BMI. Det gjorde jag. Korkat. För då fick jag nämligen svart på vitt att jag är överviktig. Mitt BMI är högre än det rekommenderade värdet för kvinnor.

Alltså allvarligt, nog för att jag gått upp några kilon den sista tiden, men överviktig...
Om jag är tjock så måste ju 95% av Sveriges befolkning vara överviktiga och kanske 75% sjukligt feta. Herregud.
Den där lilla rutan kan ju få vem som helst att börja hysteribanta.



På tal om det så sprang jag en sväng i söndags. Fick världens träningsvärk i ryggen så jag måste tagit i lite mer än vanligt. Igår var jag på gymet och körde benstyrka och lite kondition på crosstrainern. Idag blir det bara promenad i snön. Om jag får med mig de trötta hundarna som ligger och sover bakom mig.

Underbart med all snö, by the way. Synd att det ska bli vår imorr´n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback