Jerusalem

Idag har jag varit i Jönköping. Varje gång jag kommer dit saknar jag Jönköping. Allt känns så hemtamt.
Det är absolut inget fel på Hjo, det är lugnt och skönt och fridfullt, och en del av mig gillar det väldigt mycket, men en annan del gillar att det lite mer fartfyllda Jönköping. Man får vara lite på alerten när man kör bil till exempel.
Den senaste tiden har jag börjat tycka att det är otäckt att både åka bil och köra bil, men när jag var nere i Jönköping idag tänkte jag inte alls på det. Man måste liksom vara mer aktiv och hinner inte tänka på att det kan komma en lastbil bakom varje krök och köra ihjäl en. Jönköping är en himla fin stad. Jag borde åka dit oftare. Och imorgon ska jag faktiskt dit igen. Det är julfest med jobbet, men då ska jag absolut inte köra bil :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback