Grannsämja

Igår kväll skällde Jonas ut de nya grannarna. De har inte ens flyttat in än, men vad jag har hört så ligger de redan på minussidan hos en del grannar.
De renoverar hela huset, och just nu är det dränering som står på agendan. Förra helgen grävde de både lördag och söndag mellan 9 och 21. Eftersom grannhuset inte står många meter från vårt hus låter det som att de gräver i vårt sovrum när vi sitter och tittar på tv, så man får höja volymen för att höra vad de säger på televisionen.

Igår kväll tittade vi på Sex and the City - the movie, och jag var så inne i filmen att jag inte tänkte så mycket på att det vibrerade och väsnades när grannarna grävde igår igen. Det var tydligen inte Jonas typ av film så han satt och störde sig på grannarna istället för att njuta av de fina kläderna och sköna brudarna.
Vid 22-tiden var jag nere på toan i källaren när jag hörde att ytterdörren slog igen med världens smäll.
Vad fan, tänkte jag, gick han ut och sa till dem nu??
Och jajamensann. Jonas dundrade ut och jag tror inte att han valde sina ord med omsorg när han sa till dem att sluta väsnas. Han som grävde mopsade upp sig, medan de som ska flytta in i huset stod kvar i sin grop och tittade på sina fötter.
Fine, det finns naturligvis ingen lag som säger att man måste vara tyst kl 22, men om man inte vill komma på kant med sina grannar redan innan man flyttar in kan man ju kanske be om ursäkt istället för att käfta emot.

Jag skulle aldrig komma på idén att gå ut och säga till en granne som väsnas, men nu vet jag vem jag kan skicka ut när jag sitter inne på min kammare och svär i det tysta :)

Ska bli roligt att se hur länge de håller på idag...

Kommentarer
Postat av: Martina

Fniss! Vad roligt, du måste berätta hur det går ikväll. Och alla andra gånger din hetlevrade pojkvän skäller på grannar.

Postat av: Anonym

Dax för grannfejden i tv 3!!:))

2008-10-27 @ 21:56:08
Postat av: Babsan

Martina>> I går kväll var det tyst. Jag tror de var tvungna att lämna tillbaka grävmaskinen igår, för den försvann under dagen. Så nu får de gräva det sista för hand...

Jag föreslog att Jonas skulle ta med en spade och erbjuda sig att hjälpa till :)

2008-10-28 @ 08:39:04
Postat av: Veronica

Tur att våra blivande grannar bor längre bort än några meter... Och ännu mer tur att vi har vett nog att inte gräva mitt i nätterna, kanske... Det värsta vi har gjort är nog när vi spikade papp på taket en lördag kväll i somras vid 19-tiden, fast vi märkte att grannarna fick besök och var ute på gården och spelade kubb... Jag är kanske inte så hemsk ändå...?

2008-10-29 @ 16:16:33
Postat av: Babsan

Veronica>> Nä, det klart att man får fixa med sitt hus. Vi är inte riktigt som min jobbarkompis som skällde ut sin granne för att han grejade i sitt garage kl 15 en söndag em...

Men jag tycker att det är lite sent efter 10 en söndag kväll.

2008-10-29 @ 16:21:38
Postat av: Veronica

Tycker jag med är för sent för att göra sådant som låter väldigt mycket!

2008-10-31 @ 16:56:36
Postat av: Veronica

Min kompis, som bor i lägenhet, fick en utskällning av grannen under när hon städade lägenheten en söndageftermiddag... "Det är minsann ingen verkstad, utan ett hyreshus..."

2008-10-31 @ 16:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback