Snö

När jag drog upp persiennen imorse var det helt vitt utanför fönstret. Inte ett grässtrå stack upp ur snötäcket.
Underbart, var första tanken.
Två sekunder senare blev jag nervös för hur det skulle gå att ta sig till jobbet. Min bil fick vinterdäcken påsatta igår, så hade jag vetat att jag var själv på vägen hade det varit lugnt. Men det finns ju jättemånga andra som inte hunnit byta sina däck än. Och då kan de få sladd och köra på mig så jag kläms ihjäl och dör.
Nej då, jag är inte alls nervös för att åka bil...
Hur som helst, jag behövde inte köra själv och det var inte halt på vägen heller. Bara blött.
Men snön den fortsätter falla. Det har snöat hela förmiddagen, så skulle det bara vara några grader kallare så skulle vi nog ha en meter här snart :)

Kommentarer
Postat av: Martina

Ta det lugnt i snökaoset ;) Trevlig helg!

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback