Hallon

Ännu en helg börjar lida mot sitt slut. Fan vad deprimerande mörkt det blev när vi ställde om klockan. Det är ju kolmörkt halv 6.
Sitter här framför datorn med en snarkande hund på ena sidan och fisande på andra och tänkte summera helgen.

Var skittrött i fredags kväll och somnade som vanligt medan jag väntade på att det skulle avgöras vem som skulle åka ur Idol. Vaknade vid 8 i lördags och åkte ut i skogen efter frukost för en promenad med hundarna. Jätteskönt, hade gärna gått om kring någon timma till. Men så blev det inte, behövde åka ner på Hjo för att fixa några saker innan vi gick bort till moster för att fira henne, mamma och kusin. De fyller år alla tre inom en vecka. Fick kakor, tårta, mat, likör och vin. Mycket trevlig. Gick hem vid halv nio och somnade i sofan framför "Brottskod: Försvunnen".

Eftersom jag uppenbarligen varit väldigt trött hela helgen, och även under veckan, så såg jag verkligen fram emot att ställa om klockan och få en extra timmes sömn i natt. Vi ställde klockan på 8 och skulle få sova jättemånga timmar.
Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig.

Den stora hunden var lite bubblig i magen igår kväll, och precis innan jag kröp ner i sängen släppte jag ut honom för att han skulle få göra ifrån sig, sen tänkte jag inte mer på det. Förrän kl. 5 imorse när jag vaknade av att det var någon som gnällde ute i hallen. Det var ingen rolig syn som mötte mig när jag kom upp kan jag lova, och om vi säger så här, det luktade INTE hallon. Hela hallen var full med bajs och det luktade för jävligt. Jag höll på att kräkas när jag började sanera. Det tog en timma att torka upp och skura golvet, sen kröp jag ner i sängen igen, men hur lätt är det att somna när det luktar bajs i hela näsan, och när man dessutom har en kanin som tror att det är läge att gräva gropar vid halv 7-tiden på morgonen?



Klockan 8 studsade vi upp igen och gjorde oss redo för att åka til Skövde. Jonas skulle springa Billingehusloppet.
Jag var jävligt trött och grinig efter morgonens bravader och den lilla hunden var skitpigg och drog och slet och var allmänt odräglig, så vi kom inte riktigt överens. Tur att Jonas sprang fort så vi fick åka hem ganska snart igen. Nu är hundarna badade och ligger här och sover och är ganska söta igen.
Själv sitter jag här och väntar på att det ska bli dags att kika på Sex and the City-filmen som jag hittade på bensinmacken igår. Om jag nu kan hålla mig vaken.

Imorgon är det måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback