Första gången

Jag är inte längre en yoga-oskuld. Igår var jag på min allra första yogalektion. Yoga stretch.
Har alltid varit lite skeptisk till yoga som träningsform, eftersom man inte får upp flåset och svetten inte (alltid) flödar.
Men en och en halv timma gick ändå väldigt fort och jag upptäckte att jag är lite småstel i vissa muskler. Under passet kändes det som att jag skulle få en grym träningsvärk efteråt efter alla konstiga ställningar vi fick placera oss i, men idag känns nästan det ingenting alls. Lite småstel i ryggen, men det kan knappt kallas träningsvärk.

Antagligen är det nyttigt för kroppen att tänjas och stretchas så jag kommer naturligtvis fortsätta hela kursen, men jag tror aldrig att yoga kommer bli någon stor del av min träning. Löpning är ändå löpning. Att få springa bland susande granar och vajande tallar måste vara den ultimata träningsformen. Både för kroppen och själen. Iallafall för mig.

I helgen ska jag roa mig med att sitta i utsiktstornet på Kinnekulle, så är det någon som har vägarna förbi kan ni alltid komma dit och köpa en glass i sommarvärmen :)
Och så blir det födelsedagskalas. 85-årskalas närmare bestämt. Party, party!

Kommentarer
Postat av: Carre

Nej, missade jag årets utflykt till tornet:-)

2008-09-15 @ 11:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback