Fotokurs - lektion 1

Jag var ju då som sagt på fotokurs i onsdags. Tidigare på dan kom ett sms från posten om att min kamera hade kommit till ica, så det var bara att skynda sig hem från jobbet, rusa in på ica, ställa sig i postkön och hämta ut kameran. Sen sladda hem, sätta i batteriet, slänga i sig en macka och så åka iväg till Skövde och gå på kursen. Jag kom dit sist, men jag hann. Och kameran hade jag med mig.
Och det var bra det, för vi tittade väldigt mycket och jämförde olika bländarinställningar och slutartider och ISO-tal och så vidare.
"Läxan" till nästa gång är att ta tre bilder med rörelse i och på dem testa olika bländare, och så ska vi ta tre bilder varav en ska vara perfekt, en ska vara överexponerad och en underexponerad. Så på förmiddagen idag har jag varit vid Hjoån och tagit bilder på vattnet, och nu sitter jag och väntar på att datorn ska installera programmen som behövs för att jag ska kunna ladda in bilderna i datorn.

Det är rätt spännande att gå på sådana här kurser, där 8 människor som aldrig träffat varandra förut samlas i en lokal. Stämningen blir stel och ingen vågar riktigt säga vad de kan eller vad de har för åsikter. Ska bli väldigt roligt att se hur det förändras med tiden.
De närmsta 5 eller 6 veckorna ska jag umgås några timmar varje onsdag med en tjej som enligt egen åsikt inte fattar någonting, två 20-åriga killar med svartfärgat hår och tatueringar på armarna, en teknikfokuserad norrman och en tjej som vid första anblicken verkade ganska bright. Ska bli kul!

Nu ska datorn startas om så att jag kan få se bilderna.
.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Tjohooo, du är utmanad: http://casalott.wordpress.com/2009/02/22/naturell-som-in-i-norden/

2009-02-22 @ 12:20:29
URL: http://casalott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback