Iskall

Tänkte på en annan sak angående nattorienteringen.
När vi stod där mitt i skogen på en grusväg i mörkret igår så tänkte jag i mitt stilla sinne, att tänk om någon skulle se oss nu. Typ 100 orienterare i färgglada nylonkläder och var sin pannlampa på huvudet...
Det är väl inte lustigt att folk tycker att vi är lite konstiga.

Fast jag tror att de flesta som uttrycker sig som att vi är nördiga, töntiga osv, egentligen är rädda och osäkra. För jag är inte säker på att de där fräna människorna skulle var så coola och självsäkra om de stod alldeles ensamma mitt ute i storskogen efter att ha irrat bort sig, och det enda som gör att inte allt är kolsvart är pannlampan på huvudet där batteriet börjar ta slut...

Jag själv däremot, skulle ju va väldigt lugn och självsäker i en sån situation... :)

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Jag tycker ni är coola men jag är ändå coolast för jag är nog den enda som är dum nog att börja gräla med en orienterare om huruvida vi ska ta oss från punkt A till B och jag hävdar bestämt att JAG har rätt. JAG som har noll lokalsinne istället för min vän vars större del av livet ägnas åt ... orientering. Minns du? :) Puss!

Postat av: Babsan

Sara>> Det har jag förträngt. Jag vet ju att jag alltid har rätt :)

2009-02-18 @ 12:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback