Vältränad?

Då var det måndag igen. Till och med måndag kväll. Helgen har varit lugn och skön. I lördags var jag inne i Skövde en sväng och gick igenom affärerna på jakt efter presenter. Hittade en ny SingStar-skiva som jag slog till på, så i lördags kväll vrålade vi ikapp till gamla 80-tals klassiker.
I söndags var det Billingens långlopp. Jag åkte inte själv, men eftersom vi var där tidigt så passade jag på att springa en sväng medan Jonas och lillebror vallade skidor innan start. Det var första gången på jag vet inte hur länge, som jag sprang så långt bara jag. Själv, utan hundar som ska stanna och nosa var 30:nde meter. Det var rätt trevligt, och det gjorde bara lite ont i knät på slutet.
Sen var det dags för skidlopp. Det var typ 350 startande som körde en slinga på 3,6 kilometer. 12 varv för de som åkte långa banan. Kul för publiken, men det måste varit astråkigt för de som åkte. Om jag får säga det själv gick det rätt bra. Jag skötte langningen och pojkarna åkte skidor på allra bästa sätt.
När vi kommit hem, ätit en pizza och gått en promenad med hundarna däckade vi i soffan, både jag och Jonas. Han åkte ju åtminstone tävling, men att jag skulle vara helt slut efter en 7,5-kilometers runda i knapp styrfart det trodde jag inte riktigt. Idag har jag dessutom träningsvärk i ryggen. Att påstå att jag är vältränad är en vag överdrift...

 

Kommentarer
Postat av: Hellborg

Arrrgghhh, 80-tals klassiker...vill också!!



Tack för senast förresten!

2009-02-03 @ 22:07:41
Postat av: Babsan

Hellborg>> Tror inte det är så svårt att ordna. Terre har ju lovat en ny omgång hemma hos henne in om en inte alltför avlägsen framtid. Och då tar jag med skivan till dig :)

2009-02-06 @ 13:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback