God fortsättning

2009. Ytterligare ett år har passerat. Tycker det har varit ett trevligt år. När jag sitter här framför skärmen och funderar på vad som egentligen hände under 2008 kommer jag dock inte på särskilt mycket. Egentligen bara en enda sak, och det är att jag blev sambo under sommaren. Hittills har det varit mycket trevligt. Tack för det, säger jag till Jonas :)
Snart ska jag åka och hämta honom när han kommer hem från sitt skidläger. Han har varit borta sedan i fredags, och det är första gången vi har varit ifrån varandra sedan han flyttade in. Jag tycker ju att det är ganska skönt att vara själv ibland, så till Jonas förtret kan jag inte säga att det har varit särskilt jobbigt. Jag och vårt lilla zoo har roat oss ganska bra på egen hand. Vi har tagit långa skogspromenader och kollat på älg, vi har ätit blodpudding, sovit och igår bakade jag och Frisco bullar med hjälp av min nya, fina köksassistent.
Men nu har jag varit själv tillräckligt länge, så nu ska det bli skönt att få hem honom igen.

Imorgon är det dags att med livet som insats åka till jobbet igen. Det är Biggan som kör.
Kan inte säga att jag ser fram emot att åka till Hultet så särdeles mycket, men så är det alltid när man varit ledig länge. Det blir väl bra bara jag kommer dit, det är ju åtminstone kortvecka den här veckan.

Ledigheten har annars varit bra, julafton hos moster, juldagen hos mormor och annandagen hos svärföräldrarna. Sen var det ledigt en dag innan det var födelsedagskalas hos Jonas bror. Efter det var det två dagars städning innan nyårsafton som firades här i Hjo i glada vänners lag.

  
    
   

Ska bjuda på en bild till, som jag fick möjlighet att ta under en kall kvällspromenad. Jag skrattade resten av kvällen åt Sambas fina konstverk :)



God fortsättning på det nya året!


Kommentarer
Postat av: Märta

Haha! Vi är nog lika knäppa du o jag, jag tog en exakt likadan bild häromdagen o tyckte det var mycket roande. Kram

2009-01-08 @ 06:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback