Snor

På Wikipedia står det så här:
"Snor eller nasalt mucus är det slem (mucus) som bildas av slemhinnorna i näsan. Slem bildas även av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Under en dag kan det bildas upp emot ett par deciliter slem."
Den sista meningen förvånar mig inte för fem öre. Jag tror jag är upp i en liter idag.
Kollegan här mitt emot, föreslog att jag skulle ta en mugg och snyta mig i för att verkligen se hur mycket det blir.
Och för att skoja till det lite extra skulle jag sen kunna ställa in muggen hos en av våra lite mer äckelmagade kollegor. Kul skämt. Skulle säkert bli väldigt uppskattat :)

Kommentarer
Postat av: Märta

Undra vem den äckelmagade kollegan kan vara...?;)

2009-01-09 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback