Det är jag och mormor

Fredag igen. Jag vet att det är ett väldans tjat, men fan vad veckorna går fort. Inte för att jag har nåt emot att det är fredag, det ska bli jätteskönt att somna i soffan framför ”På spåret”, vakna några gånger till Skavlan och mötas av Jonas flinande ansikte, och höra hans ”är du trött…?” innan jag slumrar till igen. Och framförallt ska det bli skönt att vakna av sig själv imorgon, utan klocka. Gå en morgonpromenad, äta frukost i lugn och ro, och sen sitta med Samba i knät en stund och titta på när Jonas diskar. Perfekt.

Det enda som är lite störande denna fredag är att jag har ont i örat. Inte hela tiden, men med jämna mellanrum hugger det till i vänsterörat och det är lite irriterande. Hoppas det är nåt övergående. Var hos barnmorskan på kontroll igår och hon trodde inte det hade nåt att göra med min svällande buk i alla fall.

I övrigt är jag frisk och rask. Gick igenom kontrollen den här gången också. Tjock mage, gult kiss och bra tryck på blodet. Och den lille rackaren där inne hade tydliga, snabba hjärtljud. Så allt såg bra ut. Men det känns ganska bra också, så jag var inte så orolig. Den enda gravidåkomman jag lider av just nu är svullna ben lite då och då. Men jag slog till på ett par sexiga stödstrumpor häromdan, så för tillfället har jag det under kontroll.

Det är ju som sagt helg, och det kommer att bli skidtävling precis som de senaste helgerna, och så kanske det kan bli lite tårta i Götene. Lillebror har ju fyllt år, och om bara en liten stund ska jag faktiskt åka mot Hjo och köpa en jättefin present till honom. Han kommer bli så glad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback