Du är inte så jävla smal själv

Jag har som gravid upptäckt en sak som jag ibland kan bli väldigt irriterad över. Bara för att jag har en kula på magen så är det helt plötsligt fritt fram att påpeka hur jag ser ut och hur tjock jag har blivit. I de flesta fall tycker jag att det är lika roligt som den som kommenterar detta tycker, men ibland när personen ifråga har lite översittarfasoner och pratar som om han, för det är alltid en han, vet precis hur det är att vara gravid och hur tjock jag har blivit och vilka cravings jag borde fått nu, då blir jag vrång.
Och säger jag då att jag inte har blivit så stor utan att det bara är magen som växer, så talar han gärna om att jag visst blivit lite större både här och där.
Männen ifråga brukar dessutom inte vara så vältränade själva om vi säger så…

En annan sak, som väger upp de här irriterande männen, är att väldigt många människor är så himla vänliga mot mig helt plötslig. De frågar hur jag mår och småpratar lite om magen och det som är där inne, och så säger de gärna nåt om sina egna telningar.
Barn är uppenbarligen ett kärt ämne för de flesta.
Barn känns till och med bättre än hundtricket...


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Visst är det fantastiskt?



Jag noterade under graviditeten att så många fler bilister stannade för mig vid övergångsställena så fort jag blev tillräckligt tjock att magen inte gick att dölja.



Och nu då - sen Dimitris kom har ENDAST en bilist INTE stannat för släppa över oss vid ett övergånsställe. Och dessutom stannar dom FLERA meter innan övergångsstället . Jag kommer ALDRIG sluta gå ute med barnvagn.



En annan grej är att det är fritt fram att prata med andra som har barn. Inget jag är överförjust i men när dom kommer fram till mig m sina barn o ska kolla på D får jag bara vara trevlig. För dom är ju det.



En helt ny värld på alla sätt o vis!



PUSS!

Postat av: Malin

Det som jag störde mig på rejält den här gången var den eviga kommentaren "Ja du...det blir nog inte lika lätt för dig att gå ner i vikt den här gången, du vet du är ju äldre nu...Så det får du nog räkna med blabla

Att jag blev sur!!Men det sporra ju mig mer!! Har iofs inte gjort ett smack åt saken, ändå väger jag två kilo mindre nu än innan jag blev gravid. Tjihooo!

(Fast magen är ju lite slapper då...) Så jag får väl börja jobba på det=)

Kram!!

2010-02-11 @ 22:17:03
URL: http://svartam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback