Helgrapport

Så var det då måndag igen. På helgerna går minsann inte klockan långsamt.

Fredagkvällen spenderade vi med grannarna Karlsson. Först i bowlinghallen och sen i vårt kök. Trevligt. Och jag fick ordentlig träningsvärk i vänstra skinkan, precis som jag anade. Träningsvärken blir inte direkt mindre när man är så otränad som man någonsin varit. Men i alla fall, mitt lag vann över Jonas lag. Det är det viktigaste. Visserligen bara med 5 poäng, men det hör inte hit.

I lördags var vi inte upp med tuppen direkt, jag var ju tvungen att ta igen min sargade bowlingkropp. Så turen in till Skövde blev inte av förrän lunchtid, så alltså hann jag inte titta så mycket. Men jag vet vad en Brio-vagn, barnstol och bärsele kostar i alla fall.

Söndagen spenderade vi i Ulricehamn på skidtävling. Det tar verkligen en hel dag när man ska iväg på sån’t där. Tur att jag tycker det där är kul jag också, så han slipper åka själv den lille skidåkaren.Vi gick upp 6 och åkte halv 8 (en kvart för sent, inte dåligt) genom ett kylslaget Västergötland. Mellan -20 och -25° var det hela vägen dit och jag trodde jag skulle få sitta i bilen hela dan för att inte frysa ihjäl. Men när vi väl på plats vid kvart över 9 så hade det stigit till -18° och när starten gick påstod speakern att det var -13°. Dock kan man inte säga annat än att det var kallt, i alla fall om man stod stilla.

För att våra hundar inte skulle behöva sitta hemma alldeles ensamma hela dan tog vi med dem (och jag spenderade lördagkvällen med att sy ett fruktansvärt tjusigt fleecetäcke till Samba för att hon skulle hålla värmen), och när jag försökte hålla ordning på dem bland ett tusental skidåkare och publik så var det ingen konst att hålla sig varm.
Tävlingen gick bra och Jonas var nöjd och glad, och efter prisutdelning och en fin utegrillad hamburgare (till Friscos stora glädje) åkte vi hemåt igen och väl hemma var klockan fem. Laga mat, tvätta kläder, gå promenad och så var det dags att sova igen. Om någon har problem att fördriva tiden, så kan jag rekommendera skidtävlingar. Redan på söndag är det faktiskt en ny i Skövde.

På tal om nåt helt annat så beviljades jag ledigt ett helt år framöver i fredags. Så nu är det bara 9 veckor kvar på jobbet. Oj oj, det går undan.


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Tänk så fort det går! Helt sjukt. Och lite skrämmande faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback