Jag och Samba är överens

Idag har vi fått leverans av vår beställda barnvagn. Eller rättare sagt så har Jonas fått den levererad till sig på jobbet, så när jag kommer hem idag står den nog på vardagsrumsgolvet och glänser. Jag har fått varningar från både här och där om att jag MÅSTE beställa barnvagn tidigt ”för det är jättelånga leveranstider”, men vi beställde i söndags och idag torsdag levererades den. Kändes väl inte alltför långt…

Idag har jag även ringt arbetsterapi-avdelningen på vårdcentralen. Mina händer, eller framförallt vänster, har varit bortdomnad i två veckor ungefär. När vi var i fjällen vecka 7 började händerna somna när jag låg för länge i samma ställning, men det gick ju över när jag flyttade på mig. Efter att vi kom hem har det dock blivit värre för varje dag. Nu har jag haft taskig känsel i vänster långfinger i två veckor så när jag var hos barnmorskan förra veckan och berättade det fick jag numret till arbetsterapin för att de skulle kunna hjälpa mig att prova ut några handledsskydd eller nåt liknande som skulle hjälpa till att få bort domningarna. Jag är väl inte så där värst mycket för att kontakta sjukvården om vi säger så, så jag tänkte försöka härda ut, men nu har det börjat värka i hela vänsterarmen så då ringde jag. Och redan imorgon får jag komma dit för att få mina handledsskydd. Så sen är det väl bara att ge sig ut i snowboardbackarna :)

I övrigt tycker jag nog att det går rätt fint att vara gravid. Det är inte utan att jag längtar tillbaka till min 14 kg lättare kropp, men nu är det bara 54 dagar kvar, så jag ska nog härda ut.

Angående bebisen som ska ut, så testade vi lite namnförslag på Samba igår. När Jonas sa det namn jag tycker är finast reagerade hon jättemycket. La huvudet på sned och satte sig upp och var på helspänn. Skulle kunna vara för att det på betoningen låter precis som ett annat ord Jonas brukar reta henne med lite ibland, men jag ignorerar detta faktum och tror att det var för att hon gillar det lika mycket som jag. Nu ska jag bara hitta ett flicknamn som hon också gillar lika mycket som jag. Jag tycker att jag borde ha någon form av bestämmanderätt till namnet eftersom det faktiskt är jag som har tagit mest ansvar för det här projektet hittills. Och det är ju jag som kommer lida mest när det lilla livet ska komma ut i ljuset. Vet inte om Jonas är överens med mig här, men som jag ser det blir det svårt att argumentera emot… :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud vad du är rolig gumman! Det spelar ingen roll om det så går ett år mellan dina inlägg, de är värda att vänta på! Du är min favvo i alla kategorier. :)

2010-03-04 @ 20:05:08
Postat av: Martina

Jag glömde visst skriva mitt namn på mitt förra inlägg.

2010-03-04 @ 20:07:57
Postat av: Babsan

Du är alldeles för snäller du... :)

Drömde om dig härom natten förresten. Du var gravid men sa inget förrän bebisen hade tittat ut, några dagar innan mig. Vill du komma med en dementi...?

2010-03-05 @ 13:54:06
Postat av: Annika

Han sa väl inte "Helge", eller....:)

2010-03-05 @ 17:54:43
Postat av: Sara Gren

Vad fint att allt är bra med er!



Klockan är nu 2.25 och jag kan inte sova. Gjorde ett lamt försök runt 24:00-tiden när Dimitris gnydde lite. Jag la mig i sängen o trodde att han var hungrig. Men han sov ju vidare. Så jag låg där på rygg, brevid honom, och stirrade i taket samtidigt som jag kändes hans utblås genom näsan för varje andetag mot min kind. Märkligt att något så litet kan kännas så mycket. Och störa. Så jag fick gå upp igen.



Kram! :)

Postat av: Martina

Men gud vad knäppt! Jag drömde också att jag fick en bebis. Jag blev lite överraskad och tänkte, det var ju inte så farligt, varför har jag väntat så länge med det:). Men det var som sagt bara en dröm, och före dig, det tror jag inte ens jag klarar av:)

2010-03-06 @ 09:18:44
Postat av: Martina

Knasmoster! Nä du ingen bebis här sikte. Men jag drömde att jag fick en häromnatten, blev överraskad själv faktiskt. :)

2010-03-06 @ 09:21:02
Postat av: Martina

Nä, men jag mår bra, och bilen går bra...



Försökte åka skidor i förmiddags. Det gick... inte problemfritt. Men det gick.

2010-03-06 @ 15:05:46
Postat av: Babsan

Martina>> Bra, då finns det hopp inför vår come back i Vasaloppsspåren... :)

2010-03-07 @ 15:56:30
Postat av: Babsan

Annika>> Nej, nej, Helge har han som tur var lagt ner för länge sen...

2010-03-07 @ 16:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback